مراقبت های دوران بارداری و حین زایمان

تمام زنان باردار ، از جمله آنهایی که مشکوک به ابتلا به عفونت کووید-19 هستند ...

مراقبت های دوران بارداری و حین زایمان

تمام زنان باردار ، از جمله آنهایی که مشکوک به ابتلا به عفونت کووید-19 هستند ، یا بیماری آنها تایید شده است ، قبل ، حین و بعد از زایمان باید مراقبت های ویژه را رعایت کنند . مواردی که مدنظر سازمان بهداشت جهانی است ، مراقبت های حین بارداری ، زمان زایمان،بعد از زایمان و بهداشت روان را شامل می شود . یک تجربه زایمان ایمن و مثبت شامل موارد زیر است :

-         با زن باردار با احترام و تکریم رفتار شود.

-         در هنگام زایمان یک فرد (منتخب) همراه  زن باردار باشد.

-         کادر زایمان(با زن باردار )ارتباط صادقانه داشته باشند.

-         راهکارهای مناسب برای تسکین درد به کار گرفته شود.

-         اگر مقدور باشد (برای زن باردار )امکان تحرک در اتاق زایمان(لیبر) فراهم باشد و موقعیت زایمان توسط زن باردار انتخاب شود.

-         در صورت مشکوک بودن یا تایید ابتلا به کووید-19 ، کارکنان بهداشتی باید از اقدامات احتیاطی مناسب به منظور کاهش خطر ابتلا به عفونت برای خود و دیگران پیروی کنند، از جمله این موارد ، رعایت بهداشت دستها و استفاده مناسب از لباس های محافظتی مانند دستکش ، روپوش محافظتی بیمارستانی و ماسک پزشکی است.

تب بالا در حوالی هفته ششم بارداری یا چهار هفته بعد از لقاح ،ممکن است با افزایش خطر مشکلات در مغز و ستون فقرات جنین همراه باشد. این مختص کووید-19 نیست و با هر علتی که تب ایجاد کند ، دیده می شود.

ممکن است به توصیه پزشک انجام Xrayضروری گردد.بعضی اوقات درمان زنان باردار که خیلی بیمار هستند الزامی است.لازم است این موارد با تیم درمانی در میان گذاشته شود تا اطمینان حاصل کنند که این کار تا حد امکان برای مادر و کودک با ایمنی انجام می شود.