چگونه خیلی سریع باردار شویم؟

زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید، داشتن رابطه جنسی تنها به قصد لذت بردن نیست. شما می خواهید هر کاری...

زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید، داشتن رابطه جنسی تنها به قصد لذت بردن نیست. شما می خواهید هر کاری در رختخواب انجام دهید تا شانس خود را برای باردار شدن به حداکثر برسانید. هیچ روش مقاربت خاصی برای بارداری اثبات نشده است. با این وجود چند تغییر در زمان و تعداد رابطه جنسی ممکن است به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند. اگر می پرسید که چگونه خیلی سریع باردار شویم، در ادامه این مطلب ما راهکارهای را به شما معرفی می کنیم تا هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ زمان مناسب برای رابطه جنسی

بهترین زمان برای باردار شدن، بارورترین نقطه در چرخه قاعدگی شما است. « پنجره باروری» شما شامل پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال باروری وجود دارد. داشتن رابطه جنسی در این بازه زمانی بیشترین شانس باروری را به شما می دهد. بنابراین وقتی می خواهید بدانید که چگونه خیلی سریع باردار شویم، ابتدا باید روز دقیق تخمک کذاری خود را پیدا کنید.

در طی تخمک گذاری، تخمدان شما یک تخمک بالغ را آزاد می کند. این تخمک در مسیر خود به رحم راه خود را به سوی لوله فالوپ در پیش می گیرد. در این مسیر، اسپرم ها با تخمک ملاقات کرده و آن را بارور می کنند. اسپرم می تواند حدود پنج روز زندگی کند، بنابراین اگر می خواهید باردار شوید، هدف این است که هنگام تخمک گذاری اسپرم زنده در لوله های فالوپ وجود داشته باشد.

چگونه می فهمید که تخمک گذاری رخ می دهد؟

یک روش این است که روزهای چرخه خود را بشمارید. چرخه های قاعدگی خود را ثبت کنید یا از یک برنامه و ابزار برای پیگیری آن استفاده کنید. هر چرخه از روز اول دوره شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره بعدی شما پایان می یابد. به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر چرخه شما ۲۸ روزه است، معمولا در حدود روز ۱۴ تخمک گذاری اتفاق می افتد.

 آیا می دانستید که: همه بانوان در میانه چرخه خود تخمک گذاری نمی کنند. اگر برای باردار شدن مشکل دارید و‌گمان می کنید تخمک گذاری شما زودتر یا دیرتر از میانه چرخه باشد، با پزشک خود در مورد استفاده از روش دیگری برای تأئید تخمک گذاری صحبت کنید. همچنین می توانید علائمی مانند موارد زیر را که نشان دهنده تخمک‌ گذاری است جستجو‌کنید:

  • تغییر در ترشحات واژن. هنگام تخمک گذاری، مخاط شما شفاف و غلیظ می شود مانند غلظت سفیده تخم مرغ.

  • افزایش درجه حرارت پایه بدن. دمای پایه بدن در حالت استراحت، پس از تخمک گذاری افزایش می یابد. شما می توانید صبح ها قبل از بلند شدن دمای پایه بدن را با یک دماسنج اندازه گیری کنید.

نکته: این تنها به شما می گوید که تخمک گذاری کرده اید ولی نمی توانید آن را پیش بینی کنید. با این حال، اگر دمای پایه خود را برای چند چرخه ردیابی می کنید، می توانید در نظر بگیرید که چه روزی در‌چرخه تخمک گذاری می کنید.

داروخانه ها کیت های تخمک گذاری را به فروش می رسانند. این کیت ها تغییرات هورمونی در ادرار را ثبت می کنند و می توانند به شما اطلاع دهند که چه زمان در حال تخمک گذاری هستید. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل این تست ها مراجعه کنید.

 چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ بهترین وضعیت رابطه جنسی

با وجود صدها میلیون اسپرم در هر ارگاسم مرد، هر رابطه جنسی محافظت نشده در طول زمان تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود. تا زمانی که اسپرم وارد واژن شود احتمال بارداری وجود دارد.

احتمال افزایش شانس باروری با وضعیت های مشخص مقاربت، به اثبات نرسیده است. با این وجود وضعیت های خاصی ممکن است بهتر از سایرین باشد تا اطمینان حاصل شود که اسپرم های شناور راه خود را به تخمک پیدا می کنند. وضعیت مرد در بالاو وضعیت داگ استایل ( مرد در پشت) امکان نفوذ عمیق تر را فراهم می کند و اسپرم را به دهانه رحم نزدیک تر می کند.

در وضعیت های ایستاده و یا وضعیت زن در بالا، در واقع جاذبه علیه شما کار می کند. با این وجود ایستادن درست پس از رابطه جنسی نباید شانس بارداری شما را کاهش دهد. اسپرم ها شناگران بسیار خوبی هستند و پس از وارد شدن به واژن می توانند ظرف ۱۵ دقیقه به دهانه رحم برسند.

 توصیه می شود که بعد از مقاربت پاهای خود را در هوا بلند کنید، یا حتی روی پشت خود دراز بکشید تا به آنها کمک کند تا به واژن برسند. گذاشتن یک بالش در زیر باسن می تواند اسپرم را در جهت صحیح هدایت کند.

 چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ تکرار رابطه جنسی

شاید خوانده باشید که رابطه جنسی بیش از حد، کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده اند که اسپرم ها پس از یک دوره ۲-۳ روزه پرهیز از رابطه، کیفیت بهتری دارند. مطالعات همچنین نشان داده اند که در زن و شوهرهایی که یک روز درمیان رابطه جنسی دارند، میزان شانس باروری بیشتر می شود.

برقراری رابطه جنسی یک روز در میان در طول پنجره باروری شانس بارداری شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، اما خود را ملزم به رعایت یک برنامه نکنید. این می تواند به استرس غیر ضروری منجر شود. در نهایت، تعداد ایده آل رابطه جنسی چیزی است که برای شما راحت باشد.

 چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ ژل های روان‌ کننده

تقریبا کمتر از دو سوم بانوان از ژل روان کننده در طول رابطه جنسی استفاده می کنند. اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا این محصولات ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند، وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب مانند آستروگلید و Y-K حرکت اسپرم را ۶۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش داده اند.

قبل از ترسیدن و دور انداختن روان کننده تان، بهتر است بدانید که مطالعات معتبر نشان داده اند که روان‌ کننده ها در زوج هایی که سعی در باردار شدن دارند تأثیر منفی نداشته است و در حقیقت روان کننده ممکن است با ایجاد راحتی در رابطه جنسی به باردار شدن کمک کند.

 سایر توصیه ها برای باردار شدن

تغییر شیوه های رابطه جنسی تنها راه بالا بردن احتمال بارداری نیست. در زیر چند راهکار برای تقویت باروری شما ذکر می شود:

  • ارگاسم. برای باردار شدن یک زن، انزال شریک زندگی وی ضروری است. اگرچه زن برای باردار شدن مجبور به ارگاسم نیست، اما ارگاسم او می تواند به حرکت اسپرم ها به سوی مقصد خود کمک کند.

  • وزن خود را کنترل کنید. چاقی یا لاغری بیش از حد می تواند شانس باروری شما را پائین بیاورد.

  • سیگار نکشید. استعمال سیگار احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش داده و تحرک اسپرم را کاهش می دهد.

  • مصرف کافئین را محدود کنید. مصرف میزان بیشتر از پنج فنجان قهوه در روز می تواند باروری را کاهش دهد.

 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر برای باردار شدن تلاش کرده اید، اما شانس با شما یار نبوده، به پزشک مراقبت های اولیه یا یک متخصص باروری مراجعه کنید.

چه مدت قبل از دیدن پزشک باید صبر کنید؟ این به سن شما بستگی دارد.

- بانوان جوان تر از ۳۵ سال باید حداقل ۱ سال قبل از درخواست کمک پزشکی تلاش کنند.

- بانوان ۳۵ ساله و بالاتر باید بعد از ۶ ماه تلاش به پزشک مراجعه کنند.

اگر هر یک از موارد زیر را دارید که می تواند بر شانس  باروری شما تأثیر بگذارد، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید:

- دوره های نامنظم یا نداشتن عادت ماهانه

- آندومتریوز

- بیماری التهابی لگن

- سابقه سقط جنین

- عمل جراحی فتق یا وجود مشکل در بیضه های شریک زندگی شما.

پزشک تاریخچه سلامتی و پزشکی شما را ارزیابی می کند.

داروها، روش های تلقیح و عمل جراحی می توانند به افراد در زمینه باروری کمک کنند.

درحقیقت وقتی می پرسید که چگونه خیلی سریع باردار شویم، باید به شما بگوییم هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده برای باردار شدن مناسب است. اما زمان بندی درست و به موقع رابطه جنسی شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

اگر بارداری بلافاصله برای شما اتفاق نیفتد، به خود یا شریک زندگی تان فشار نیاورید. باردار شدن ممکن است چند ماه طول بکشد، به خصوص اگر در سن ۳۰ سالگی یا بیشتر باشید. اما اگر مدت زیادی تلاش کرده اید و هنوز هم با اضطراب در انتظار یک بچه هستید، برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.