منو

آدرس جدید

تغذیه سالم

پیام هفته

مصرف روزانه 2-3 قاشق مرباخوري از روغنهاي گياهي مانند روغن كنجد، زيتون، آفتابگردان و يا ذرت در كاهش چربي مضر در خون مفيد مي‌باشد.

در هفته حداقل 2 وعده خوراك ماهي مصرف كنيد.

مصرف غذاهاي دودي و شور زمينه‌ساز بيماريهاي سرطاني و قلبي و عروقي است.

30 تا 50 درصد از سرطانها با تغييرات شيوه زندگي سالم قابل پيشگيري است.

زنان در دهۀ پنجم زندگی (دهة 40 سالگي) و بالاتر، هرسال یا هر 2 سال یک‌‌‌‌‌‌‌بار ماموگرافی کنند. ماموگرام تصویر پستان است که با اشعۀ ايكس گرفته می‌‌‌‌‌‌‌شود.

بیشتر بدانیم

شیردهی (شقاق)

آرشیو بیشتر بدانیم

جستجو در وب
جستجو در سايت

تصاویر

بیماری فیبروکیستیک پستان

بیماری فیبروکیستیک پستان در واقع طیفی از تغییرات بافتی پاتولوژیک است که احتیاج به بررسی علائم بیماری را ایجاب می کند .

علائم بیماری فیبروکیستیک پستان

شایع ترین علامت بیماری درد و حساسیت در لمس پستان و تورم پستان در یک قسمت خاص یا در تمامی نسج پستان است که معمولا" در حوالی تخمک گذاری یا بلافاصله قبل از  قاعدگی مشخص تر می شود. در این دوران تغییرات هورمونی اغلب باعث می شود که سلول های پستانی مایع جمع کنند و بطرف تشکیل ندول یا کیست بروند(سالک های پر از مایع ) که شبیه یک تورم یا بر آمدگی در پستان  لمس می شود . کیست های مقاوم ، ترشح و التهاب نوک پستان که می تواند از حالت خفیف و مختصر تا حد شدید و آزار دهنده باشند در این بیماری دیده می شوند .

علامتی که بیشتر بیمار را به پزشک می رساند ناراحتی و درد پستان خصوصاً در هنگام لمس سینه است.

علت این نوع بیماری چیست؟

علت آن ناشناخته است ولی ارتباط آن با الگوی هورمونی خانمها ثابت شده است.

آیا بیماری فیبروکیستیک پستان با سرطان پستان ارتباط دارد یا نه؟

بیماری فیبروکیستیک بر خلاف اسمش یک بیماری خطرناک و مرتبط با سرطان پستان نمی باشد ولی مطالعات جدید نشان داده است که زنانی که بیماری فیبروکیستیک یا سایر موارد خوش خیم پستان را دارند اگر در بیوپسی پستان آنها سلول های غیر طبیعی مشاهده شود احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به سرطان دارد.

تشخیص این بیماری چگونه است؟

در معاینه ی پستان ممکن است حساسیت در لمس و افزایش تورم پستان و توده های خاص پستانی یافت شود.

اقدام های تشخیص در این موارد انجام سونوگرافی و در صورت لزوم ماموگرافی است که البته در این موارد ماموگرافی می تواند دردناک باشد و به دلیل متراکم بودن سینه خواندن ماموگرافی مشکل باشد.

درمان

اگر در سونوگرافی کیست ساده مشاهده شود می تواند تحت راهنمای سونوگراف کیست را تخلیه کرد و اگر کیست با آسپیراسیون از بین نرفت باید کیست با بیوپسی برداشته شود.

آیا درمان دارویی دارد؟

به طور کلی تحقیق شده بیماری فیبرو کیستیک یک علامت افزایش استروژن نسبت به پروژسترون (هورمون های زنانه هستند) می باشد . به همین دلیل از داروهایی که بتواند سطح استروژن افزایش یافته را کاهش دهد می توان استفاده کرد که در موارد مصرف خوراکی بعضی از این داروها عوارض خاصی ایجاد می شود اما خبر جالب استفاده از کرم موضعی پروژسترون طبیعی است که علاوه بر اینکه می تواند درد و تورم پستان ها را بطور محسوسی کاهش دهد عوارض جانبی بسیار ناچیز دارد . این کرم در ایران برای مصرف روی پستان ها وجود ندارد که طی اقداماتی که در حال انجام است بزودی با همکاری شرکت های مجاز خواستار ورود این کرم شده ایم تا از اثرات بسیار جالب و موثر وب ی خطر آن همه ی خانم های مبتلا بهره مند شوند .

کسانی که در سایت ما عضو هستند اولین کسانی خواهند بود که از ورود این محصول به ایران مطلع و در صورت نیاز از فواید آن بهره مند خواهند شد .

استفاده از کرست مناسب سینه از اقدامات بسیار بسیار مهم در پیشگیری و کنترل درد این بیماری است که در قسمت های دیگر این سایت بطور کامل در مورد شرایط یک کرست مناسب توضیح داده خواهد شد.

به خانمهای بالای 20 سال توصیه می کنیم از امکانات مرکز ما برای تشخیص زودرس سرطان پستان استفاده کنند .

لینک مرتبط : فیبروآدنومای پستان

بازديد : 12631 بار
عضويت سریع
شناسه :
نام اصلي:
ايميل:
تايپ مجدد:
گذرواژه:
تايپ مجدد:

پیام مدیر

در ذهنتان بر چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید نه بر چیزهایی که از آنها وحشت دارید، این کار رویاها را برایتان واقعی می کند.

بازدیدکنندگان گرامی وب سایت جامع بیماری های پستان جهت بهره مندی از تمامی امکانات سایت لطفاً در سایت عضو شوید .

مقالات ویژه همکاران

فارسی (FA)